KULCSSZÓ keresés


KULCSSZÓ keresés

Kulcsszó keresésAz első lépés kell legyen egy weboldal gondolatakor, hogy felmérem mit és hogyan keres az a célközönség, akit szeretnék a weboldalammal elérni. Erről részletesen a A weboldal tervezése SEO szemmel cikkben írtam.

A KULCSSZÓ KERESÉS folyamata szaknyelven a KULCSSZÓ KUTATÁS, ezentúl így is fogok rá hivatkozni.
Ennek a folyamatnak a révén tudom felmérni, hogy mit és hogyan keres a célközönségem
.
Ténylegesen a kutatás szó jobban is fedi a valós tevékenységet, mert nem keresni, hanem kutatni kell a kulcsszavakat.

Természetesen már létező weboldalak esetén is nélkülözhetetlen a kulcsszó kutatás, főleg akkor, ha nem ez volt a kiindulási pont az oldal létrehozásakor.
Legjobb az elején jól kezdeni, minden könnyebb és egyszerűbb, mint utólag rendbe tenni valamit, de az sem lehetetlen valószínűleg.

De kezdjük a legelején…

KULCSSZÓ

A keresőoptimalizálásban azt tekintik kulcsszónak, amire a kereső személy keres, ezt a szöveget írja be a keresőbe, amikor szeretne megtalálni valamit az Interneten.

Rendben, ezt gondoltuk is, meg értjük is, használjuk is, hisz mi magunk is keresünk, de hogy jön ez a készítendő, vagy már meglévő  weboldalamhoz?
A weboldal létrehozásakor, üzemeltetésekor az a cél, hogy a lehető legtöbb látogató jusson el rá.

A várva várt látogató úgy kezdi a weboldalamra való eljutást, hogy beírja a keresőbe azt a KULCSSZÓT, kulcsszavakat, amire éppen keresni szeretne, amivel kapcsolatban megoldást keres valamire.
Azaz, az én oldalamnak OTT KELL LENNIE a találati lista elején erre a beírt szóra, szavakra, ha egyáltalán esélyt akarok arra, hogy hozzám (is) eljusson az adott személy.

Vagyis azt kell tudnom, hogy ő mit írt be, mit fog beírni majdan, amikor a weboldalamra szeretném eljuttatni…

KULCSSZÓ KUTATÁS – de miért, mihez, kinek, ki és hogyan?

kulcsszó keresés - miért?Ez így több mint izgalmas, előre tudjam mit fog beírni Valaki, amikor olyasmire keres, amit én kínálok!?
Nem vagyok gondolatolvasó! Az minimum füllent, aki azt tudja, hogy mit fog valaki MAJD, vagy most beírni a keresőbe…

Igen, jogos észrevétel, kivételes képesség kell ahhoz, hogy tudjuk mi történik majd, ráadásul pontosan. Ezt csak feltételezni tudjuk.

Azt lehet nagyon pontosan tudni, hogy mi történt mostanáig, azaz, pontosan megmondható, hogy az elmúlt időszakban és az időszak bizonyos paraméterek között szabadon definiálható, mire, pontosan hogyan és hányan kerestek rá, sőt, csak hogy el legyünk kényeztetve, azt is lehet tudni, hogy mik voltak a témával azonos, vagy nagyon közeli keresések, mik a releváns kulcsszavak.

A releváns szó leggyakoribb jelentése: a tárgyhoz tartozó vagy kapcsolódó dolog, röviden: idevágó.
forrás: wikipédia.hu

Haladjunk sorban a kérdésekkel és a válaszokkal…

KULCSSZÓ KUTATÁS – miért?

A kulcsszó kutatás célja, hogy pontosan feltárjuk, hogy az adott témára mik voltak a kereső kulcsszavak, mi volt a konkrét keresési szokás korábban, megadott időszakban.

A kulcsszó kutatásból megtudjuk

  • kerestek-e arra a szóra, kifejezésre,
  • ha igen hányan,
  • és mik a releváns, azaz idevágó további kulcsszavak.

Más, a keresőoptimalizáláshoz fontos adat is megtudható ezáltal, de erre most itt nem térek ki.

KULCSSZÓ KUTATÁS – mihez?

A kulcsszó kutatás ahhoz kell, hogy tudjuk előre, tényekre alapozva határozzuk meg, hogy a weboldalunkon hogyan kínáljuk azt, amit szeretnénk vele eladni, eljuttatni az Emberekhez, a célközönséghez.

Hisz minden weboldal alapvető célja eljuttatni valamit az Emberhez. Árut, információt, adatot… bármit, ami miatt weboldalt csináltunk.

Általában pont fordítva szokott történni, felépítünk egy weboldalt a tapasztalatunk és ismereteink alapján és várjuk, hogy megtalálják azok, akiknek szántuk.

Ha tudjuk mit és hogyan keres akinek szánjuk oldalunkat, abból azt is ki tudjuk találni, hogy hogyan kínáljuk neki árunkat, szolgáltatásunkat…

Ahhoz kell a kulcsszó kutatás, hogy a weboldal olyan módon legyen felépítve, hogy a keresőben az adott keresési kifejezésre a lehető legjobban jöjjön, elöl legyen a találati listában.

Az, hogy hányadik helyen jön az oldalam egy adott kifejezésre, hányadik helyen vagyok a találati listában, azon is múlik, hogy a keresőrobot mennyire jól értette meg miről szól a webhelyem és azon belül az adott oldalam. Emellett elengedhetetlenül fontos, hogy az Emberek is “szeressék” az adott oldalt.
A robot tudja, hogy egy oldalra eljutás után mennyi időt tölt a felhasználó az oldalon, honnét jutott oda és hova ment tovább onnét, másik lapra a webhelyen, vagy egy teljesen más webhelyre, visszalépett a keresőbe… Ha az Ember, a felhasználó “szereti” az oldalt akkor időt tölt rajta, megossza, likeolja, további belső oldalakra megy tovább…

KULCSSZÓ KUTATÁS – kinek?

Hogy kinek végezzük a kulcsszó kutatást?

  • önmagunknak, hogy tudjuk, a célközönségünk mit keres és hogyan a témánkban
  • az Embernek, aki rá kell találjon az oldalunkra és azt kell mondja, IGEN, EZ AZ, mert az általa beírt kulcsszó hozza el hozzánk
  • annak a robotnak, “aki” az egészet a háttérben üzemelteti és értelmezi oldalaink tartalmát és beállítja, hogy hányadik helyen jövünk elő a találati listában

Az már a technikai megvalósítás, oldal felépítés feladata, hogy a kereső robot számára is jól értelmezhető legyen a tartalom és az Ember számára is, akinek alapvetően készül a weboldal.
NAGYON FONTOS, hogy hogyan építjük be a kulcsszavakat az oldalba, hogyan érjük el, hogy az Ember is és a kereső robot is megfelelőnek találja az oldalunk tartalmát! De ez nem ennek az oldalnak a témája.

KULCSSZÓ KUTATÁS – ki?

Ez egyéni döntés kérdése kell legyen, hogy ki csinálja a kulcsszó kutatást.
A legfontosabb, hogy megtörténjen és nagyon nem mellékes, hogy kellő alapossággal történjen, mert különben félre mehet az egész, vagy legalábbis nem eredményezi a maximumot, amit lehetne.

Én magam is sok mindent megpróbálok megcsinálni, kerékpár váltót, ház körüli dolgokat, weboldalt, keresőoptimalizálást…
Számtalanszor megfogadtam és aztán be is tartom, hogy soha többé nem nyúlok hozzá, inkább szakembernek adom a bringám váltójának beállítását, hiába csak 3 azaz HÁROM csavar, vagy a csap megjavítását, mert sokszor az eredeti, rossz állapot ismételt elérése is sok munkámba került, miután nekiláttam valaminek és a végén úgyis szakember oldotta meg a problémát.

Én is csináltam weboldalt, nagyon sokáig SEO tudás hiányában, most pedig mesterfokon nyúlok a régi oldalaimhoz, segítek másoknak. A SEO MESTER szintre magamtól, DE szakemberek tanítása révén jutottam el, sok munka, tapasztalás eredményeként.

Úgy gondolom, a fontos dolgokat bízzuk szakemberre! Azt, hogy a weboldal és annak keresőoptimalizálása fontos-e, vagy az eredmény, amit hoz, vagy hozhat, ki-ki döntse el maga.

KULCSSZÓ KUTATÁS – hogyan?

Az Interneten számos felsorolást találunk a jobbnál jobb kulcsszó kutató webhelyekről.
Itt felsorolhatnám én is őket, de nem teszem, mert magyarul kevés van, de nem ez a fő ok, hanem az, hogy ingyen nem, vagy csak néhány kulcsszó keresést tesznek lehetővé.

Mivel a SEO sláger téma, bizony nem filléresek a hozzáférések a teljes körű kulcsszó kutatáshoz szükséges adatokhoz.
Számos hely regisztráció nélkül még ingyenesen sem, vagy csak napi néhány, akár csak 1-2 szóig használhatóak, hiába jók egyébként.

Én 3 ingyenes eszközt ajánlok, ebből kettőt a “Google, minden adatok őrzője” ad nekünk.

Google kereső

Ezt mindenki használja, nap mint nap.
Ezt csak kulcsszó keresésre tudom ajánlani, mivel mélységében nem alkalmas adatok gyűjtésére, elemzésére, inkább ötlet ellenőrző, ötlet adó.

Egyszerűen be kell írni a kulcsszót és már gépelés közben hozza a kiegészítéseket kis listában, amiket a keresési szokások és gyakoriság alapján ajánl fel.
Ha beírtuk és megkaptuk a találati listát, legörgetve a lap aljára, további találati ötleteket, azaz keresési szavakat, kulcsszavakat találunk.
Google kereső

Google keresési tipp beírás közben

Google keresési tippek alul
Keyword tool

Ez igazi kulcsszó eredményeket ad. Ingyenes változatban “csak” kulcsszó listát, keresési gyakoriságot nem.

Állítható, hogy melyik keresőben, melyik régióban, milyen nyelven kutasson.

Keyword Tool

Keyword Tool

Google AdWords – A kulcsszó tervező

Google AdWords

Ez “A kulcsszó kutató eszköz” mely közvetlenül ér el adatokat a Világ legszélesebb körben használt keresőjében összegyűlt adatokból.

Google fiók kell az eléréséhez.
Fő funkciója a Google AdWords fizetős reklámok kezelése. Ha nincs fizetett reklámkampányunk csak elnagyolt, tendencia mutató adatokat mutat meg.

KULCSSZÓ KUTATÁS – eredményes lesz?

Szétnéztem én is az Interneten a témában…
Általában egyszerű tevékenységnek írják le a kulcsszó kutatást.
Igen, az is.

De ha kerestem is, kutattam is, mit kezdek az eredményekkel?

  • jó esetben azokkal a kulcsszavakkal, amikre keresnek,
  • hogy építődik ez bele a webtartalomba?
  • hogyan értelmezi mindezt az a fránya robot?
  • és hogy áll össze ez az egész?

KULCSSZÓ KUTATÁS – kihagyhatatlan, de CSAK 1 lépés az eredmény felé!

Tapasztalatból mondom, nehezen áll össze általában az a kép, ami a kulcsszó kutatástól a web tartalom létrehozásán át mindent egymásra építve logikusan tartalmaz.
Minden elem egyformán hangsúlyos a megfogalmazott cél, a siker érdekében, ami a látogató eljuttatása a weblapra.
Bármelyik eleme elnagyolt, az egész inogni fog és legjobb esetben is csak részeredményeket hoz.

Tény, hogy profi keresőoptimalizálás nélkül nem várhatunk jó eredményt webhelyünktől a keresőben.
A köztudatba kezd bekúszni a SEO fontossága, egyre többen is foglalkoznak vele, ezért a rész megoldások csak csekély eredményt tudnak hozni…

Eredményt keresőoptimalizáláson alapuló weboldal építéssel, kezeléssel tudunk elérni!

A TITOK, hogy MITŐL MŰKÖDIK A SEO…